Vsak dan ste izpostavljeni na tisoče oglasom. Kaj vidite v vseh teh oglasih? Vesele, nasmejane in popolne ljudje. Povsod na tisoče srečnih, nasmejanih in popolnih ljudi. Kot da obstaja vzporedni svet. Povsod sama sreča (happy people, happy hours…).

Vsi oglasi vas poskušajo prepričati, da če niste srečni, nasmejani in popolni, je vse kar morate storiti, da kupite nov izdelek in vaše življenje bo v trenutku postalo lepše.

Sliši se kot dober posel, zato kupite nov izdelek, enakega kot ste videli v oglasu, kjer so bili ljudje nasmejani, srečni in popolni, vendar kljub temu še vedno niste srečni. Resnica je, da na ta način ne boste nikoli postali srečni. Vedno bo nov oglas, nov izdelek in nova želja. Kot začaran krog.

Nato greste na Facebook, Instagram ali Linkedin ali katero koli drugo družbeno omrežje. In kaj zopet vidite na vseh socialnih obrežjih? Srečne, nasmejane in popolne ljudi. Edina razlika je, da so na fotografijah vaši (virtualni) prijatelji. In vsi samo uživajo, pijejo kavo, potujejo po svetu in živijo sanjsko življenje. Vsi razen vas. Nekaj ​​mora biti narobe z vami.

No, z vami ni nič narobe.

Ko boste v kateri koli večji metropoli na svetu (da ne bo dvoma sem štejem tudi Ljubljano, Maribor in ostala večja mesta v Sloveniji) se ustavite pri kateri koli avtobusni ali železniški postaji za nekaj minut in videli boste resnico. Na tisoče nesrečnih in ne nasmejanih ljudi. Vsi so daleč od popolnih ljudi. Vsi so pravi ljudje. To je resnični svet. Večna sreča je zelo redka. Za srečo je potrebno trdo delo. Nasmejani ljudje so precej redki. Ozrite se okoli sebe in videli boste, da je nasmejanih ljudi resnično malo.

Kot dijak srednje šole sem imel čudno navado, da sem se sprehajal po Ljubljani in opazoval ljudi. Včasih sem se usedel v park in gledal mimoidoče. Vsi so bili zaskrbljeni. Vsi so stalno hiteli. Malo je bilo nasmejanih.

Klemen Selakovič je v svojem podkastu AIDEA večkrat rekel, da je videti kot da se prodaja sreča, ampak zares se prodaja užitek, dopamin. Popolnoma se strinjam z njim. Smo kot odvisniki od užitka in vsak ima svojo odvisnost in svoj užitek. Priporočam njegov podkast, ker ima super goste in zanimive teme. Sam ga največkrat poslušam v avtu.

Oglasi in socialna omrežja so lažna in ne predstavljajo resničnega življenja. Vendar to veste. Tudi prijateljeve fotografije, ki jih vidite na družbenih omrežjih, so velikokrat lažne in polepšane. Ne predstavljajo resničnega življenja, ki ga ljudje živijo.

Predvsem mladim so izjemno všeč razni influencerji, čeprav velikokrat ne vemo prav nič o njihovem življenju. Zelo verjetno je, da je mladim bolj všeč število všečkov, ki jih imajo influencerji, kot influencerji sami.

Danes je veliko »insta« partnerjev. Vzamejo si čas za tisto popolno fotografijo in objavo na socialnem omrežju, dejansko pa se partnerja lahko sploh ne pogovarjata in imata težave. Na socialnem omrežju vidimo samo kratke posnetke, v naprej pripravljene (wannabe) fotografije. Daleč od resničnega življenja.

Bom povedal še malo bolj nazorno. Vsakdanje življenje je čiščenje WC-ja takoj potem, ko ste posneli in objavili popolno sliko, kako uživate življenje na svoji terasi in pijete kavo.

Bistvo, ki ga poskušam povedati, je, da se morda zdi, da skoraj vsi, razen vas seveda, uživajo v svojem popolnem življenju in vedo, kako zares živeti polno življenje, vendar je to navadno sranje in izkrivljena predstava realnosti.

Vsak se v svojem življenju sooča z neštetimi izzivi. Vsi imamo slabe trenutke in slabe dneve in 99,9 % ljudi poskuša ugotoviti, kako zares pravilno upravljati in živeti svoje vsakdanje življenje. Z vsemi vzponi in padci. Ne primerjajte sebe in svojega življenja z ljudmi, predstavljenimi v oglasih oz. na profilih družabnih omrežij drugih ljudi.

Vedno se lahko primerjate samo sami s seboj. Ali ste danes na boljšem kot pred tremi meseci, ali pred enim letom, ali pred petimi leti. Ali ste dosegli zastavljene cilje. Svoje cilje. Ne cilje skupnosti na socialnih omrežjih.

V življenju bi morali imeti visoke standarde, vendar ne imejte nerealnih standardov, ki jih v vašo psiho vsiljujejo oglasi in socialna omrežja. V oglasih se zdi (vendar se samo zdi), da so vsi visoko izobraženi z doktorati znanosti, premožni, ultra srečni, brez težav, vsi imajo čudovitega partnerja, poleg tega pa je vsaka druga ženska model za spodnje perilo, vsak drugi moški pa ima popolno telo in je ravno prišel iz fitnesa.

To je tako nerealno, da je potrebno povedati na glas. Enako velja za večino filmov s srečnim koncem in za vse čez noč nastale zgodbe o uspehu, o katerih berete v medijih. To je dobro prebrati kot pozitivno vzpodbudo, da dobite zagon tudi sami. Film pa lahko pogledate za sprostitev. Tudi zgodbe o uspehu čez noč se zgodijo, vendar se zgodijo zelo redko. To ni strategija, ki bi ji morali slediti v življenju.

Le redki imajo srečo, da se rodijo v bogatih družinah ali z izjemno lepoto ali z redkimi talenti, ki se obrestujejo kot zadetek na lotu. Le redki podjetniki, pop zvezdniki, športniki in YouTuberji postanejo zvezde čez noč.

Toda za vsako osebo, ki uspe čez noč, imate na tisoče ljudi, ki so enako uspeli z leti trdega dela, hkrati pa imete milijone ljudi, ki jim ni uspelo, so odnehali in se vrnili v povprečna življenja. S tem ni nič narobe. Poznati morate kako življenje deluje in najti tisto kar deluje za vas in vas osrečuje.

Z leti vsi ugotovijo katere vrednote in na katerih področjih (kariera, posel, družina, odnos s partnerjem, zdravje, duhovost, itd.) jim največ pomenijo. Prav tako se z leti tudi spreminjamo. Bistvo je, da ugotovite, kaj za vas najbolje deluje in kaj si želite.

Izjemno dobro je, to svetujem predvsem mladim, da si najdete mentorja. Vse raziskave so pokazale, da so najuspešnejši ljudje tisti, ki so imeli mentorja. Mentorja, ki jih je navdušil na področju ki jih je zanimal.

Dodatno mladim svetujem, da se izpostavijo čim več možnostim in poskusijo čim več stvari. Zakaj? Zato, ker več stvari kot jih poskusite, večja je verjetnost, da boste uspeli. Gre povsem za matematično verjetnost. Če poskusite 20 idej, je veliko večja verjetnost, da bo ena ideja uspela, kot če poskusite zgolj eno idejo.

Da ne bom samo črnogled naj vas spomnim, da živite v državi, kjer ste s povprečno plačo (povprečna plača po podatkih Statističnega urada RS znaša 1.312,06 EUR neto, bruto 2.007,94 EUR) med 38% najbogatejših ljudi na svetu. Če imate neto mesečno plačo ali prihodek v višini 2.000,00 EUR sodite med 7% najbogatejših ljudi na svetu. Ni slabo ali ne? S podatki se lahko sami poigrate na spletni strani World Inequality database (wid.world/income-comparator/).

Upanje na dobitek na loteriji ni strategija, ki bi ji morali slediti. Obžalovanje, ker niste rojeni kot super zvezda, super model ali v izjemno bogati družini, vam nič ne koristi. Stalno pritoževanje nad uspehi drugih vam nič ne koristi.

Vaša strategija mora biti kopičenje majhnih vsakdanjih uspehov na področju denarja, zdravja, odnosov in drugih področjih življenja, kjer želite uspeh. Majhna posamezna zmaga vsak dan (dvajset minut hoje, 20 prebranih strani v knjigi, telovadba, odločitev za zdrav obrok, prihranek desetih evrov, napis “ljubim te” svojemu partnerju, odreči se sladici, itd.) vodi z leti do velikega napredka. In kdo ve, morda se vam na poti celo posreči. Na tak način se vam bo gotovo in videti boste, kot da imate v življenju izjemno srečo.

Konfucij je nekoč zapisal: »Kdor misli, da zmore in kdor misli, da ne zmore, oba imata prav«.

Želim, da uspete, kjer si želite.

odvetnik Gregor Verbajs

Vir naslovne fotografije: https://www.nationalhealthexecutive.com/